Laatst filmde ik bij een zakelijk evenement dat georganiseerd was door een aantal IT-bedrijven. Er was een interessante keynote spreker uitgenodigd, er waren breakoutsessies en werden zelfs leuke gadgets uitgedeeld (selfiesticks!).
Tijdens de lunch kwam een dame naar mij toe gelopen en hadden we een luchtig gesprek samen.
Bezoeker: Hoe kan een aftermovie me helpen bij het verhogen van mijn bedrijfsnaamsbekendheid en social media aanwezigheid?
Ik: Nou, een professioneel gemaakte aftermovie kan je bedrijf laten zien als een rockster in een muziekvideo. Het is de ultieme manier om je bedrijf te laten stralen en met de wereld te delen.
Bezoeker: Interessant, maar hoe zit het dan met social media? Hoe kan een aftermovie daarbij helpen?
Ik: Een aftermovie is een hele effectieve manier om je social media aanwezigheid te verhogen. Je kunt de video’s delen op je kanalen en zo je volgers betrekken bij de gebeurtenissen die plaatsvinden. Bovendien kun je de video’s ook gebruiken voor campagnes en aanbiedingen.
Bezoeker: Dat klinkt interessant. Maar, hoe weet ik dat de aftermovie professioneel gemaakt is?
Ik: Het antwoord is simpel, als je de video’s bekijkt, zul je in tranen zijn van het lachen, of in tranen van emotie, of gewoon in tranen vanwege de prachtige beelden.
Kortom, je zult weten dat de video professioneel gemaakt is, als je niet kunt stoppen met kijken.