Over Soep media



Het geheime recept voor een pakkende video zit ‘m in de details.
Online videocontent is waar Soep media al ruim 12 jaar in uitblinkt.

Video biedt meer: Soep media kan je daarbij helpen.

“De mooiste uitdaging is om een krachtige visuele boodschap te creëren waar de klant blij van wordt.”

Allround videomaker Mick van Herk benadert iedere videoproductie met een persoonlijke touch. Zorgvuldigheid en klantgerichtheid staan voorop om jouw wensen te verwezenlijken.

F.A.Q.

Veelgestelde vragen

Soep media maakt voornamelijk online videocontent. Denk hierbij aan o.a. bedrijfsvideo’s, wervingsvideo’s, (zakelijke) aftermovies, presentaties, reportages, social media- en testimonialvideo’s.

Iedere video is anders, vergt andere technieken en heeft een ander doel. Het is daarom lastig om hier een specifiek antwoord op te geven. Neem even contact op, als je een offerte op maat wilt ontvangen.

Mensen onderschatten dikwijls hoeveel tijd en energie het kost om een professionele video te maken. Ze zien vaak alleen het eindresultaat.

Maar achter de schermen heb je te maken met cameratechnieken, licht, geluid. Er moet van te voren een script bedacht worden (wellicht met een voice overstem?). De juiste personen en apparatuur moeten geregeld en ingepland worden.

En dan gebeurt er nog van alles in de videonabewerking. De video wordt gemonteerd. Er wordt gekeken naar de geluidsmixage en kleurcorrectie. En soms komt er een titeltje of naambalk in beeld vliegen; die worden ook ontworpen en geanimeerd.

Nadat de video uiteindelijk klaar is wordt er in sommige gevallen een ondertiteling gemaakt. Handig voor kijkers die bijvoorbeeld in de stiltecoupé naar filmpjes willen kijken.

Het is een behoorlijk proces, maar een goede voorbereiding is het halve werk!

Wonderbaarlijk genoeg is dit de meest gestelde vraag van klanten. Soep is de bijnaam van mijn familie. Mijn opa werd door zijn klasgenoten op de basisschool Piet Soep genoemd. Die naam is zijn hele leven blijven hangen.  In onze regio staan we sindsdien bekend als ‘de familie Soep’.

Video is een essentieel onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Het is één van de meest effectieve tools om naar klanten te communiceren. Daarnaast wordt het steeds meer ingezet om bijvoorbeeld collega’s intern regelmatig op de hoogte te stellen van ontwikkelingen binnen een bedrijf.

Ik denk dat de vraag niet zozeer zou moeten zijn of video’s nut hebben, maar wanneer dat het tijd wordt om ze actief te gaan inzetten. Ik denk dat ieder bedrijf er beter van zou worden.